کد خبر: ۵۳۱۵۸۶
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
در گفتگو با ۵۹۸ مطرح شد:
در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ  وجدال بوده اند. باطل بدنبال روش‌های تخریبی بوده و جبهه حق با تبیین حقایق و جذب قلوب اقدام نموده است و در صدر اسلام نیز شاهد عرصه‌های ان می‌باشیم.

جهادتبیین در سیره زینبی و رسالت ما| در جنگ شناختی در مقابل جریان تحریف، بایستی زینب گونه برای پاسداری از انقلاب اسلامی عمل کردبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در گفتگویی با پایگاه خبری 598 ضمن تبریک میلادحضرت زینب(س) و روز پرستار درخصوص جدال حق و باطل بیان داشت: در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ  وجدال بوده اند. باطل بدنبال روش‌های تخریبی بوده و جبهه حق با تبیین حقایق و جذب قلوب اقدام نموده است و در صدر اسلام نیز شاهد عرصه‌های ان می‌باشیم.

جهاد تبیین در مقابل تحریف عاشورا

ایشان در خصوص جهاد تبیین در مقابل تحریف عاشورا اظهار داشت: در واقعه سخت عاشورا، دشمن در صدد تخریب چهره امام حسین (ع) ویارانش بود و در اغاز نیز دشمن بدنبال تحریف بود و موفق هم شد با خارجی خواندن اهل بیت بدنبال جابجاکردن حق و باطل بود، لکن حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با جهاد تبیین درآگاه‌سازی و تبیین حقیقت برای مردم نقش اساسی داشتند، و می‌توان گفت در جنگ شناختی در مقابل جریان تحریف برای پاسداری از سنگر نهضت حسینی، حضرت زینب (س) علمدار جهاد تبیین و جهادگر شجاع راه نهضت حسینی بوده است.

جهاد تبیین حضرت زینب (س) در بازار

وی در خصوص جهاد تبیین حضرت زینب (س) در بازار شام گفت: حضرت زنیب (س) از قتلگاه امام (ع) شروع به افشاگری کرد. در هنگام ورود اسرا به شام، عبیدالله دستور داده بود اسرا و سر‌ها را در میان بازار شام و میدان‌ها بچرخانند، اما حضرت زینب (س) با جهاد تبیین در روشنگری سبب بیداری افکار عمومی شدند، بنحویی که ناله و تنبه مردم بوجود آمد و وضعیت معکوس شد، عبیدالله نزد مردم منفورترین  و اباعبدالله محبوب‌ترین گردید.

جهاد تبیین حضرت زینب (س) در کاخ یزید

سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص جهاد تبیین حضرت زینب (س) در کاخ یزید بیان داشت: در مجلس یزید در کاخش، که قصد تحقیر و بهره برداری بود، حضرت زینب (س) با خطابه‌ای مستدل و قرا، با وقار و با صلابت تمام حربه‌های دشمن را افشا کرد، بنحویی که همسر یزید اولین فردی بود که آگاه شد و برای امام مجلس عزا برپا کرد.

زینب الگوی جهاد تبیین

وی در خصوص زینب الگوی جهاد تبیین اظهار داشت: رسالت زینبی ادامه نهضت کربلا و حراست از مقام ولایت و قیام امام بوده والگویی علمی و عملی برای همه در عمل به جهاد تبیین می‌باشد. چنانچه رهبر انقلاب فرموده اند:" اگر زینب کبری و امام سجاد (ع)  تبیین نکرده بودند، ... واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقى نمی‌ماند. "

جهادتبیین در سیره زینبی و رسالت ما| در جنگ شناختی در مقابل جریان تحریف، بایستی زینب گونه برای پاسداری از انقلاب اسلامی عمل کرد

دکتر هاشمی درخصوص هنگامه اعلام جهاد تبیین اظهار داشت: طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریم‌ها علیه  ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه‌های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است. جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است، ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند. ودر چنین شرایط حساسی در بهمن ۱۴۰۰، رهبر انقلاب فرمان جهادتبیین را صادر کردند.

اهمیت جهاد تبیین

ایشان در خصوص اهمیت جهاد تبیین چنین گفت: در حالیکه دشمن با لشکر تحریف و انحراف بدنبال پیاده سازی مدل اسلام وهابی بنام اسلام رحمانی یعنی اسلام بی خاصیت می‌باشد و همچنین بدنبال سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می‌باشد، جهادتبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می‌کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می‌باشد. وعمل به جهاد تبیین رسالت عمومی همگانی است.

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت: امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند؛ لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم. یعنی به بیان کار‌های درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم. به این مفهوم که دستاورد‌های عظیم انقلاب در حوزه‌های مختلف را بیان کنیم. با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می‌باشند.

روش پدافندی جهاد تبیین

این استاد دانشگاه در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت: دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم. دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی، لزوم زانو زدن در برابر امریکا؛ تحریف جنگ تحمیلی، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باور‌ها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.

ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت: سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم. فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم؛ و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می‌باشد. مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد، پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

جهاد تبیین در مساله فلسطین

وی در خصوص جهاد تبیین در مساله فلسطین اظهار داشت: یکی از جبهه‌های نبرد حق و باطل، مسئله اول جهان اسلام هست که به برکت طوفان الاقصی به خبرروز دنیا مبدل شده است. امروز نیز جنگ شناختی و جنگ روایت‌های غبار الود وجود دارد. اینکه معدودی نغمه سر میدهند، که فلسطین به خودشان مربوط است و برخی هم میگویند چرا ایران کمک مستقیم نمی‌کند، نیاز به جهاد تبیین در بیان حق دفاع مشروع فلسطینی‌ها و لزوم حمایت همه ازادگان را می‌طلبند و نیزنشر بیان ظلم‌های اسراییل، با روش‌های رسانه‌ای و هنری و علمی و. به زبان‌های مختلف را می‌طلبد که عالمگیر شود.

ایشان درخصوص طوفان الاقصی بیان داشت: جنگ‌های اعراب و اسراییل، دستاوردی برای مردم مظلوم فلسطین نداشت و به صلح ذلت مبدل شد. پنج دهه مذاکرات سازش یاسرعرفات و محمود عباس، همانند برجام، هیچ دستاوردی بجز خیانت به ارمان فلسطین نداشت، لکن به برکت محور مقاومت، رزمندگان غزه مسلح و مقاوم شده و با عملیات بنیان کن طوفان الاقصی ضربات اطلاعاتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی بر پیکر رژیم اسراییل غاصب وارد کرده اند که بی سابقه بوده و متقابلا رژیم نامشروع صهیونیستی نیز جنایات سختی را علیه زنان و کودکان مظلوم فلسطینی مرتکب شده است.

حوادث فلسطین زمینه بیداری آخرالزمانی

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص حوادث فلسطین زمینه بیداری آخرالزمانی گفت: مردم دنیا پیش از این هیچگاه این میزان بیدار نشده اند و به صحنه نیامده و فریاد نزده اند، اما اکثر شهر‌های غرب و شرق عالم مردم به خیابان‌ها آمده و تظاهرات میکنند، و اینکه توجه شان به کلام سید حسن نصرالله و رهبر انقلاب بوده، زمینه را برای شنیدن مهدویت و منجی بشریت فراهم ساخته و توجه مردم را به سوی حضرت مهدی جلب خواهد کرد و بزودی طالب وی خواهند شد و زمینه ساز ظهور ان شالله فراهم خواهد شد. حوادث فلسطین زمینه بیداری آخرالزمانی خواهد بود.

امروز به برکت جمهوری اسلامی این شرایط فراهم هست که هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم. تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساخت‌های جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم.

در جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن در مقابل جریان تحریف، بایستی زینب گونه با جهاد تبیین برای پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و نیز تبیین حقایق فلسطین و فریادرسی مظلومان جهان اقدام کرد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها